Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Jag har den i hjärnan.

Av Johanna - 3 februari 2008 20:06

Idag hade jag tänkt vara duktig och plugga en massa. Det gick inte direkt åt skogen, men kanske man kan säga att det gick åt parken, eller buskaget, eller något annat ord som beskriver att jag inte har hunnit riktigt så mycket som jag tänkte. Däremot så har jag beställt en ny mobil! Sony Ericsson W810i, high-techigare än jag någonsin haft det. Sen beställde jag skor från ellos också. Hej hopp, jag spenderar.


Vad jag har sagt när jag var 5 år:


Johanna: Mamma, hejar du på att jag kan dricka hårt och komma loss?

(Om att dricka vatten ur en ketchupflaska utan att fastna.)


Johanna: Mamma vem är du?

Mamma: Jag är en människa

Johanna: Och sen?

Mamma: Jag är kvinna

Johanna: Och sen?

Mamma: Mamma?

Johanna: Sen?

(paus)

Mamma: En sån som vill leva, tycker om frisk luft, tycker om att nån tycker om mig. Är du sån också?

Johanna: Va sa du sist?

Mamma: Jag är en sån som vill att nån tycker om mig. Är du en sån som vill att nån ska tycka om dig?

Johanna: Nej. Nån behöver inte det. Jag är i min ensamhet. Jag har den i hjärnan.


Johanna: Mamma är du fyr-rädd?

Mamma: Nej

Johanna: Men då är du inte rädd för fyror. För elden som fyror ska brinna i. Brinna. (lång paus) I.


Johanna: Mamma, (ställer sig upp mot väggen) Väggen intresserar mig inte. Den är så ful - när jag har sett så mycket.


Johanna: Mamma, ska vi tävla? Du släcker den lampan så tänder jag den lampan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 18 maj 2008 17:17

Ansiktet bakom reklamen talar ut. – Jag är inte alls en av Liberos största kunder. Faktum är att jag inte har köpt blöjor en endaste gång i mitt liv. Sanningen uppdagades några månader efter barnmodellens 18:e födelsedag, eftersom reklam är ett...

Av Johanna - 2 april 2008 00:53

Shit, det verkar ju som att jag bara lyckas blogga om musik. Det stämmer inte! (Här tänkte jag precis lägga in en kommentar om gitarrspel, men det vore ju att felbevisa den förra meningen) Jag kan ju istället berätta att jag har varit i Sälen under p...

Av Johanna - 30 mars 2008 22:54

Jag har hittat ett litet underverk i musikväg. Hon heter Siobhan Donaghy och är en ex-sugababe. kolla in henne! http://www.myspace.com/siobhandonaghyparlophone   Idag har jag smakat på solen litegrann. Välkommen kära stjärna, jag saknar dig om vinter...

Av Johanna - 15 mars 2008 22:21

Men hallå. Charlotte har ju redan vunnit hela grejen en gång. Med en bättre låt. Det är så HÄR låten "Hero" ska sjungas....

Av Johanna - 15 mars 2008 22:06

Intressant att två låtar som är influerade av Mika, 1 kom till final, 2 placerades efter varandra. Rongedal och Bengtzing. I vilket fall som helst röstade jag på båda. ...

Ovido - Quiz & Flashcards